Svako treće industrijsko preduzeće susreće se sa redovnim problemima na mreži, pri čemu se 45 odsto preduzeća susreće sa njima nekoliko puta mesečno, dok je samo 12 procenata ispitanika izjavilo da se sa takvim izazovima suočava jednom godišnje ili ređe.
Ovo su zabrinjavajući rezultati koje je kompanija Kaspersky istakla u svom istraživanju izazova u oblasti bezbednosti mreže i informacija sa kojima se suočavaju geografski distribuirane kompanije. Industrijske kompanije obično rade koristeći geografski distribuiranu infrastrukturu sa fabrikama, filijalama i drugim ključnim objektima koji se nalaze na različitim lokacijama. Ova posebnost može dovesti do niza problema kao što su logistička pitanja, komunikacijske barijere, poteškoće u koordinaciji operacija, održavanje doslednih standarda kvaliteta i osiguravanje usklađenosti sa lokalnim propisima.
Pored gore navedenih izazova, industrijska preduzeća koja rade na više lokacija redovno se suočavaju sa problemima IT infrastrukture i bezbednosti informacija.
Prema izveštaju „Upravljanje geografski distribuiranim preduzećima: Izazovi i rešenja”, 49 odsto proizvodnih kompanija smatra da je efikasno otkrivanje i rešavanje incidenata u oblasti sajber bezbednosti najizazovniji zadatak. Kao značajne poteškoće naveli su i praćenje sprovođenja bezbednosnih mera (46 odsto) i izgradnju kohezivne bezbednosne politike (42 procenta).
Skoro 30 procenata ispitanika je izjavilo da redovno imaju probleme sa mrežom kao što su kvarovi ili prekidi u mreži, loše performanse usluga i aplikacija i neadekvatan kapacitet konekcije. Njih 38 odsto susrelo se sa takvim izazovima jedan do tri puta mesečno, dok se njih 28odsto suočavalo svakih nekoliko meseci, a sedam procenata ih je čak iskusilo svake nedelje.Što se tiče vremena potrebnog za obnavljanje mreže nakon kvara ili prekida, većina ispitanika (74 odsto) je rekla da im je obično potrebno između 1 i 5 sati, 15 odsto izjavilo da nisu potrošili više od jednog sata, a 10 procenata ispitanika je izjavilo da im je bilo potrebno do jednog celog radnog dana. Ovakvi zastoji dovode do značajne finansijske i reputacione štete i mogu koštati hiljade dolara po minutu a čak i više po satu. Stoga je važno da kompanije spreče moguće prekide u mreži i budu u stanju da ih brzo poprave ako do njih dođe. „Problemi sa mrežom u industrijskim preduzećima često dovode do zastoja, pada nivoa proizvodnje, finansijskih gubitaka i reputacionih rizika. Kada mreža padne, komunikacija i poslovni procesi se prekidaju, zaposleni gube pristup ključnim informacijama, a sve to dovodi do pada produktivnosti i čak do narušavanja poverenje kupaca. Stoga, kompanije bi trebalo da zaštite svoje poslovanje kako bi osigurale kontinuitet poslovanja.